CST 8.20 Tünel ile buluştu… – Doğuş İnşaat Teslimatı

Tatmak-Karyer şirketler grubu tarafından getirilen CIFA CST 8.20 model belden kırma shotcrete makinası 18.12.2012 tarihinde Tatmak – Karyer’den CIFA Servis Müdürü Mak. Müh. Alp Burak ERGUN, Şaban KARAGERİŞ ve CIFA S.p.A’dan Servis Uzmanı Franco B. ile Doğuş İnşaat Altünizade şantiyesinde teslim edildi.

dogus-insaat-cst820

Mak. Müh. Adnan ERGUDER tarafından teslim alınan shotcrete makinası sektördeki diğer marka makinalara nazaran bir çok yönüyle üstünlük sağlamaktadır. Bunların en başında ise, sağa ve sola 120 derece yatay eksende dönebilien boom aksamı yer almaktadır. 5 silindirli hava soğutmalı Deutz dizel motor kullanılmış olan CST 8.20, dahili Mattei kompresör (45kW) ve elektrik motoru (55kW) bulunmaktadır. (Standart olarak bir tünel makinası için varolan gücün 3 katı kadar hatta enerji olması gerektiğini de kısa bir bilgi olarak aktaralım. Bu sebep ile tünel içerisinde çekilecek kablonun kalitesi, kalınlığı ve ek olmaması büyük önem taşımakla beraber enerji kaybını da ortadan kaldıracaktır – en az seviyeye düşürecektir -.


CST 8.20 modeli CIFA’nın ilk ufak tünel makinası olma ünvanını taşımaktadır. Fakat bu sizleri yanıltmasın, ilk makina üretimlerine tünel makinaları ile başlayan CIFA, büyük tünel makinaları konusunda (CSS Serisi) oldukça deneyimli, bu sorunsuz makinalarda kullanılan ekipmanların 1 e 1 olarak CST 8.20 de de kullanmış. Böylece şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki, sektörde cross şase -belden kırma- li en sorunsuz makina piyasaya girmiş oldu. Deneyimli satış sonrası hizmetleri ile Tatmak-Karyer firması bu sektörde de kısa sürede liderliği alacak gibi görünüyor.

image7

cst820-dogus-insaat

dogus-insaat-cifa-cst820

 

 

1 Comment

  1. Hacı Durdu Demirdelen

    09 Aralık 2013 at 19:44

    cifa emsalsız bı makına bana gore12 yıldan bu ya css 2 ıle css 3 kullanıyorum suan da calısmıs oldugum fırmada her ıkısıde mevcut tunel ıcı ve tunel dısında da kullanımı cok ıyı CST 8.20 kullanmadım ınsallah ounlada calısmak nasıp olur

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Caminin önünde ve iki yanında geniş cami halısı dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir. İç avluya, biri cepheden ikisi yandan olmak üzere herbiri merdivenli 3 kapıdan girilmektedir. Bu kapılarla dış avlunun cümle kapısı, ozamana kadar benzeri görülmemiş bronz kapılardır. Kubbeden aşağı doğru indikçe mekan yayılmaktadır. Bu piramidel yükselme ve yayılma sonucunda göz yanlara ve yukarıya doğru aynı mesafelere ulaşmaktadır. Bu özelliklerden dolayı, mekanın neresinde olursanız olun, bütün mekana hakim görüş sağlarsınız. Kubbe yaklaşık olarak 43 metre yükseklikte ve köşeleri pandantifle doldurulmuş 4 muazzam kemer üzerine oturtulmaktadır. Caminin su basmanı üzerinde olması ve kubbe yüksekliği nedeniyle pencereleri oldukça fazladır. Böylece caminin içini süsleyen binlerce çini ve kalem işleri tatlı ışık altında görülmektedir. Caminin içindeki en önemli unsur, ince işçilikle yontulmuş mermerden yapılma mihraptır. Bitişik duvarları, seramik çinilerle kaplanmıştır fakat çevresindeki çok sayıdaki pencere onu daha az ihtişamlı gösterir. Mihrabın sağında, Caminin en kalabalık halinde dahi olsa, herkesin imamı rahatça duyabileceği şekilde dekore edilmiş mimber bulunur. Caminin içi her katında alçak düzeyde olmak üzere 50 farklı lale deseninden üretilmiş 20binden fazla çini ile döşenmiştir. Alt seviyelerdeki çiniler, geleneksel galerideki çinilerin desenleri çiçekler meyveler ve servilerle gösterişli ve ihtişamlıdır.